Curs de research

Daca doriti sa va creati propria afacere sau daca observati ca afacerea Dvs nu mai prospera ca in trecut sau asa cum v-ati propus, simtiti ca abordarea de pana acum nu mai are aceelasi rezultate, aveti nevoie de raspunsuri asupra fenomenelor ce se petrec in piata. 

Research-ul sau cercetarea de piata este o unealta care are ca scop facilitarea deciziilor de marketing pentru cresterea propriei Dvs afaceri prin intelegerea schimbarilor din piata si a directiei in care acestea se indreapta, prin metodologii variate pe care acesta le contine. Cunoscand care sunt cerintele pietei, putem raspunde acestora astfel incat, fie produsele sau serviciile oferite, sa fie nu doar un raspuns catre nevoile consumatorilor, ci mai ales diferentierea noastra fata de concurenta. Cursul este interactiv si contine, pe langa elementele teoretice, exercitii practice de grup.

Rezultate obţinute în urma participării la curs:

Acest curs aduce, pe langa familiarizarea cu conceptul de cercetare de piata si consumatori, o mai buna intelegere a mediului extern si a influentei sale asupra afacerii tale. Aceste informatii va pot diferentia de competitie si va ofera avantajul de a putea fi unic in satisfacerea nevoilor consumatorului prin beneficii noi puse la dispozitia acestora.

Cunostinte minime pentru accesul la curs

nu sunt necesare

Programa

Modul I - Notiuni generale si utilitatea cercetarii de piata in:

- Evaluarea pozitiei firmei in piață (cota de piață, nivel de atractivitate a ofertei, grad de cunoașetere a marcii, etc;
- Susținerea unor decizii strategice (pozitionare, lansarea sau consolidarea unor canale de distribuție, dezvoltarea unei noi linii de produse, schimbarea identității de marcă, etc)
- Deciziile de lansare a unor produse, servicii sau campanii. Ajustarea acestora pentru cresterea impactului in cadrul pieței țintă.
- Dezvoltarea unor programe adresate clientilor (programe de fidelizare, de creștere a consumului, de sensibilizare pe anumite teme, de informare, etc)
- Oprirea la timp a unor proiecte care nu sunt bine primite de piață și care ar putea genera pierderi


Modul II - Comportamentul consumatorului

1. Rolul studiului comportamentului in elaborarea strategiei de marketing

  • Cine sunt consumatorii
  • Pentru ce este consumat produsul
  • De unde cumpara consumatorii
  • Cand consuma produsul

2. Consumatorii si mixul de marketing (cei 4 P)

  • Produsul
  • Plasamentul
  • Pretul
  • Promovarea

Exercitiu practic

Modul III - Metodologii folosite

1. Metoda cantitativa - Cercetarea cantitativa bazata pe numere si statistici (se estimează structuri de piață, indicatori de creștere, volume)

2. Metoda calitativa care se concentreaza in discutii de grup sau interviuri in profunzime (raspunde la intrebari specifice)

3. Colectarea si prelucrarea informatiilor

4. Exercitiu practic

Modul IV- Obiectivele cercetarii si rezultatele obtinute

1. Cunoasterea caracteristicilor si nevoilor clientilor pentru a-i satisface mai bine (Profil, motivatie, comportamentul consumatorilor)

2. Modificarea unui produs existent si obtinerea de sugestii pentru acest lucru (Reactiile consumatorilor in raport cu pretul, cu calitatea sau cu caracteristicile produsului actual)

3. Testarea unui nou produs (Vanzarile pe o piata test, reactiile consumatorilor)

4. Cunoasterea constrangerilor si oportunitatilor pietei (Situatia sectoarelor de activitate, pozitionarea concurentilor, reglementari)

5. Analizarea vanzarilor si stabilirea previziunilor (Volum, frecventa, perioada cumparaturilor)

6. Evaluarea notorietatii si a imaginii firmei (Cunoasterea si percepera produselor din punctul de vedere al consumatorilor)

 

 

 

Elena Nicolescu

Senior consultant research & planning si customer service, cu peste 15 ani expertiza in companii multinationale, conducand peste 500 de oameni in cadrul diverselor proiecte internationale derulate.

Trainer - Elena Nicolescu

 

SESIUNI DESCHISE


INTENSIV

Durata: 2 zile / 4 zile

Program: 10:00 - 16:30

Locatie: Titan, str. Prisaca Dornei 2E sau la sediul companiei

Cost/curs/grupa : 12.900 lei

Early bird: 19 octombrie - 13 noiembrie

Cost: 12.900 lei - 11.000 lei

*Grupa minima este de 5 participanti, grupa maxima este de 10 participanti. 
*Cursul incepe numai dupa inscrierea numarului minim de participanti.
*Pentru plata integrala inainte de inceperea cursului, beneficiati de o reducere de 5%.

Va asteptam!

Curs de research